2012. április 25., szerda

Boldogság cseppek

Elégedettség a házassággal - férfiaknál:

 

Ezek a kutatások alapján a házassággal való elégedettséget okozó legfontosabb tényezők. Hogy tudjuk, mi az, amire a legtöbb ember azt mondja, hogy ő a társkapcsolatában azért boldog vagy elégedett, mert… ? 

 

- Kölcsönösen egymás társai és barátai vagyunk

 Tehát akkor tudunk boldogan és elégedetten lenni a társunkkal, hogyha azt tudjuk mondani, hogy kölcsönösen egymásnak társai és barátai vagyunk. Ez szerepel a kutatásokban a legelső helyen, hogy kölcsönösen egymás barátainak tartjuk és látjuk magunkat.

 

- A meghittség, számíthatok rád 

„Boldog vagyok akkor, hogyha köztünk meghittség van, mély összetartozást élhetek meg veled.” Meghittség, összetartozás, egymáshoz tartozás. Hogyha az a tapasztalatom, és ezt te ki is fejezed, hogy elkötelezett vagy mellettem. Tehát hogy a szónak most emberi, érzelmi értelmében számíthatok rád. Egy férfi ettől boldog. 

 

- Közös feladatok és célok 

A férfiaknál ha vannak közös feladatok és célok. Tehát ha a férfi úgy érzi, hogy közös célokat tűztünk ki és vált vállnak vetve toljuk a talicskát, az igen, ezért érdemes volt. Egy férfit hihetetlenül le tud kókasztani az, hogy ha ő éppen építi a házat és a felesége fanyalog. Nem, a férfinak arra van szüksége, hogy tudja, hogy „Veled együtt építem. De én olyan jó vagyok hozzád, hogy én építem, te meg csak drukkolsz. De legalább akkor légyszi’ ezt!”

 

- Hasonlóság és védettség 

A közös célok, feladatok közös életstílust, tehát valahogy a hasonlóság és a védettség. Azért a férfiak szeretnek odahengeredni, gömbölyödni egy női ölbe. Szeretnek oda medvebocsozni, oda… Visszavonjuk az összes tüskénket, s úgy odagömbölyödünk.

 

- Az apaság élménye 

A kutatások azt mutatták, hogy a férfiak sokkal emberibbek, mint ahogy azt a nők gondolják. Még annál is emberibbek, ahogy mi gondolkodunk magunkról. Sokkal érzőbb és normálisabbak vagyunk. 


/Pál Feri 2012.01.24. előadásából/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése