2011. december 20., kedd

Sült kacsacomb zsemlegombóccal (á la Plachutta), párolt lilakáposztával

Múlt szombaton igazán szép kacsacombra akadtam, ami itt Bécsben ritka szerzemény, mert bár a belvárosban élünk, kacsát (legyen szó combról vagy mellről vagy akár egészről) csak bizonyos helyeken lehet beszerezni. A család éppen együtt volt bevásárolni, és én már kinéztem egy szép pisztrángot másnapi ebédnek, de a kacsa láttán elbizonytalanodtam és feltettem a kérdést a család két férfitagjának: pisztráng vagy kacsa? A válasz egyértelmű volt: bizony a kacsa a nyerő:) Megvettem hát vasárnapi ebédre.

Fogtam a kacsacombokat, a bőrös felét beirdaltam, majd jól besóztam mindkét oldalát. Fokhagymás, kakukkfüves (mehet bele helyette rozmaring is v más zöldfűszerek) tejbe beáztattam, majd másnap reggelig hűtőben pihentettem. Fontos, hogy a tej lepje el a húst, én a két combhoz két gerezd szétnyomott fokhagymát adtam. A fokhagyma hihetetlenül jól átjárja a kacsát, a sütőbe helyezés előtt nem kell már külön fűszerezni!
Másnap 160-170 fokra előmelegített sütőben (légkeveréses fokozat) kb 2 óráig hagyjuk sülni bőrével lefelé. Ez azért is fontos, hogy a finom zsírja kisüljön nekünk :) (Tehetünk alá még 1 dl vizet v pálinkát, vörösbort.) Az utolsó 10-15 percben megfordítjuk a combokat és nagyobb hőmérsékletre kapcsolunk, hogy a bőre szép ropogósra süljön.
A sülés második felében elkészítem a gombócokat. Akárki akármit mond, ezek a gombócok kacsacombok mellé születtek, vétek lenne mást tenni az asztalra köretnek!


Hozzávalók kb 6-8 darabhoz

250 gr zsemlekocka
60 gr vaj
60 gr vöröshagyma
2 dl tej
40 gr rétesliszt
3 tojás
só, aprított friss petrezselyem

Mielőtt összeállítjuk a gombócokat, tegyünk fel egy nagy lábos vizet forrni, adjunk hozzá egy kevés sót is.
A vajat megolvasztom, az apróra vágott hagymát világosra pirítom rajta. A tojásokat és a tejet jól összekeverem, sózom, ráöntöm a zsemlekupacra. A liszt kivételével az összes hozzávalót összedolgozom, néhány percig állni hagyom, majd a lisztet is hozzáadom. Nedves kézzel gombócokat formázok és sós, gyöngyöző vízben kifőzöm. A főzés kb 10 percet vesz igénybe.
A párolt lilakáposzta már csak a ráadás, mert anélkül is megállja a helyét, (mi ugyanis endívia salátával ettük aznap) de belegondolva, ez illik a leginkább hozzá :)
Borsa receptjét szemeltem ki Nektek, mivel az én lilakáposztám örök titok marad mindenki előtt :)
http://borsa.hu/parolt_lilakaposzta_recept/20111118

Tél

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése