2012. június 6., szerda

Rend a lelke mindennek

Kell, nem kell?

A legnehezebb kérdések, főleg egy nő számára. Ugye? :) Nekem legalábbis biztosan, különösen azért is, mert olyan típus vagyok, aki mindenben meglátja a felhasználhatóság avagy az újra felhasználás lehetőségét. Az hogy ez jó-e vagy nem, nem tudom. Talán nem is nagyon lehet megmondani. Minden esetre ezzel a "képességemmel" csak megfelelő rendszer mellett lehet együtt élni, főleg a férjem szerint! :) A -tegnap bemutatott- cipődobozos megoldás sokat segített, de azt nem tudta megakadályozni, hogy felgyűljenek a dolgok. Így elhatároztam, hogy minden évben csinálok egy nagy válogatást (általában ez nyáron szokott bekövetkezni mert ilyenkor több időm van), amikor is kiteszem azokat a dolgokat, amiket egy évig nem használtam. Hiszen, ha ennyi idő alatt nem volt rá szükségem, kicsi a valószínűsége, hogy egyáltalán lesz még valamikor.

Az alábbi szempontok szerint rendszerezek:

  • Ruha: Mindig tavasszal csinálok egy nagy válogatást. Ami nem jó, kicsi vagy 2 évente egyszer van rajtam azt tovább adom, nagy a család így mindig akad gazdája. Ha valami nagyon leamortizálódott az évek során abból takarítós rongy lesz vagy a varráshoz való anyagokhoz megy. 
  • Gyógyszer: Ebből soha sincs felesleg, mivel nem vagyunk nagy gyógyszerpártiak, inkább a természetes gyógymódokat helyezzük előnybe, így ezzel nincs gond.
  • Kozmetikum stb.: Csak a szükséges van, akkor veszünk újat, ha már az előző elfogyott, amennyiben mégis van olyan ami megmarad,- valószínüleg azért mert de nem jött be,- azt vagy felajánlom valakinek a családban, baráti körben vagy kidobom.
  • Tárgyak: A háztartás vezetésében és rendszerezésében 100%-ig szabad kezet kaptam, de ebben az egyben a férje nem enged - aminek őszintén szólva örülök is - nincsenek felesleges tárgyak! Semmiből sem lehet kettő, és addig nem veszünk másikat (csak azért mert akciós) amíg jó az is, ami otthon van. Szerencsére nem túl nagy a lakásunk, így igazán lehetőségünk sincs felhalmozni túl sok mindent. A mindenféle csecsebecsétől pedig én is nagyon tartózkodom.
  • Emlékek: Na ezzel mindig nagy bajban vagyok, mivel nagyon ragaszkodom hozzájuk. Amíg férjem még a tabló fényképét sem kímélte (persze dugiban megmentettem) én a koncertjegyet is nehezen dobom ki, amin voltunk a múlt héten. Ezt úgy oldottam meg, hogy naplót írok és bejegyzem ezeket az eseményeket. Így csak azokat a dolgokat tartom meg, amik valamilyen különleges eseményhez, évfordulóhoz kötődnek.
  • Kézműves dolgok: Ez a másik nagy gyengeségem, mivel tényleg mindenben meglátom a lehetőséget, hogy valamire majd használjam. Úgyhogy erre még nem találtam megoldást (a dobozozást kivéve), de dolgozom rajta! Írjatok ha van ötletetek! 
  • Játékok: Bár nekünk még nincsenek gyerekeink, de a jövőre tekintettel, azt hiszem majd anyukám módszerét fogom alkalmazni. Csak a gyerek életkorának megfelelő játékok, ha nincs kistestvér, és ami már nem kell azt tovább adni másoknak! Kivéve a nagyon féltett játékokat. 
Reméljük, hogy tudtunk pár ötletet adni!
Mi is várjuk ötleteiteket a témával kapcsolatban! Írjatok!:)

Szép napot! 
Évszakok asszonyai / Tavasz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése