2014. február 14., péntek

"Libamáj"-kenőke


Polcz Alaine: Fözzünk örömmel című könyvében találtam rá erre a finomságra. Azóta, amikor csak tehetem, elkészítem a családom számára. Kitűnő vendégváró, sörkorcsolya, vagy vacsorának való étel.

Egy fél kiló házi zsírba öntsünk bele egy nagy pohár tejet (ez kb. 2 dl-nek felel meg), és adjunk hozzá egy zacskó csirkemájat (én egy kilóból szoktam készíteni)! Minél lágyabb, kenhetőbb állagú kenőkét szeretnénk készíteni, annál több zsírt használjunk.
Bőven fűszerezzük vágott hagymával, fokhagymával, sóval, borssal, pirospaprikával. Mi nagyon szeretjük a majoránnás májast, így én azt is szoktam beletenni, a pirospaprikát viszont rendszerint kihagyom belőle. Egy jó tanács a fűszerezést illetően! Érdemes megvárni vele a főzési idő felét, és csak akkor beletenni, a hagymára és a fokhagymára való tekintettel. A sót pedig csak a legvégén adjuk hozzá. Időnként megkeverve, csendesen főzzük 2-3 órahosszat! Míg a májdarabok szétmállanak, a hagyma is szétfő.
Nagyon finom libamájízű kenőkét kapunk, amit hűtőszekrényben hetekig tárolhatunk.
Mikor kihűl és kásásodni kezd, még egyszer-kétszer megkevergetjük a tárolóedényben is (lehet beföttesüveg is). Velem már előfordult, hogy még négy óra főzés elteltével sem akartak szétesni a máj darabok, ilyenkor jön a jól bevált botmixeszer, ami gyorsan orvosolni tudja a bajt, de darabosan is legalább ugyanolyan ízletes kenyérre valót kaphatunk.
Kiadós, olcsó, és nem lehet megunni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése