2014. február 1., szombat

Három Herceg és egy kis Hölgy

Keddek

 -I. rész-

A keddek a legnehezebb napok. Balázsnak nyolc órára kell beérnie az iskolába, így a nagyokat - a kicsikkel együtt - én viszem el az óvodába. Reggel igyekszünk mindketten még a gyerekek előtt felébredni, hogy legyen egy kis időnk ráhangolódni a napra. Minden a kezdésen múlik...!


Legkésőbb fél hétkor - mély lélegzetvétel után -  keltjük a gyerekeket. Minden perc be van osztva az indulásig, mert legkésőbb fél nyolckor mindannyiunknak autóban kell ülni ahhoz, hogy Balázs időben beérjen az iskolába, a nagyok az óvodába, én pedig a két kicsivel a miniklubba.
Tehát kikészítem a nagyok ruháját, Balázs kelti őket, és amíg ébredeznek ő elkészül. Ezalatt én elkészítem a kakaót, lefőzök egy teát, szendvicset kenek Balázsnak és dobozva teszem az ebédjét, majd keltem Bulcsút, aki szinte csukott szemmel jön ki a konyhába, bemászik az etetőszékébe és keresi az elmaradhatatlan kakaóját. Amíg ő a kakaóval ébredezik én is összekészülök majd ébresztem Álmost, aki nem túl hálás ezért, de a szoptatással gyorsan ki lehet engesztelni így sikerül arcára csalni a nap első mosolyát, amiért hálásabb vagyok, mint bármikor máskor. Kedd reggelente ugyanis csak álmos, szúrós tekintetek és morcos megjegyzések jutnak nekünk : -Anya! Sötétben lefeküdni szoktunk, nem felkelni! vagy: Most sötét van, úgyhogy nem reggelizünk, hanem vacsorázunk...!
Az öltözködés a reggel kritikus pontja. Zsombor ugyan teljesen egyedül öltözik, de siettetni nem lehet. Minden mozdulata kimért és megfontolt a dolgok meghatározott és felboríthatatlan sorrendjével. Réka szintén egyedül öltözik, de nem mindegy, hogy mit vesz fel... Csak lányos, hercegnős és nagyon pörgős szoknya jöhet számításba, ha lehet akkor nejlon harisnyával és lakk cipővel. Az időjárás természetesen teljesen mellékes. Bulcsú öltöztetését több dolog is megnehezíti. Az egyik, hogy egyedül szeretné, de még nem tudja. Legalábbis felöltözni még nem, levetkőzni viszont igen, így igyekszik meglévő tudását és az öltözködést kombinálni: amit ráadunk, azt leveszi... Tovább bonyolítja a dolgot, hogy a pelenkák közül csak a nyuszis mintájú pelenkákat hajlandó felvenni. (Egy 42 darabos csomagban maximum 8-10 nyuszis pelenka található...) Ha mégis csak túljutunk valamilyen furfangos módon az öltözködés kényes kérdésén, már csak a csizma és a kabát lenne hátra, de nálunk ez is konfliktusba ütközik, ugyanis Bulcsú szandált akar venni, kabát pedig szerinte nem kell...
Ilyenkor egy kicsit hagyom, hadd gondolkozzon, ami a két télikabátja közötti választás lehetőségét jelenti számára. Addig Álmost overálba húzom és gyorsan átfuttatom a tekintetem a már teljes menetfelszerelésben az ajtó előtt álló két nagyobb csemetémen, csak hogy véletlenül se induljon el senki papucsban, vagy sál nélkül....
Balázs eközben jobb belátásra bírja Bulcsút a szandál kontra csizma kérdésében, és miután a téli lábbeli mellett teszik le közösen a voksukat végre kiléphetünk az ajtón és irány az autó...

(...folytatjuk...)



1 megjegyzés:

  1. A reggeli indulások nehézsége a gyerekek számával nő! Mivel nekünk -akárhány gyerekről legyen szó- csak két kezünk és két szemünk van :)

    VálaszTörlés