2014. március 28., péntek

Balaton és töltött paprika

Most, hogy melegszik az idő, és jobb napokon hosszan beleszippantok a levegőbe, szinte már a nyár illatát érzem. Mintha a tavaszt néhány nap alatt átugrottuk volna..., legalábbis itt, Bécsben.
Ilyenkor, "nyár-illat-kavalkádban" két dolog villan át az agyamon: Balaton és töltött paprika!!!



Mikor elsőszülöttemet vártam, rémesen kívánós voltam. Ha azonnal nem kaptam meg, amit kívántam, úgy éreztem, meghalok, de legalábbis a világ biztosan összeomlik majd. Sosem lett így, de be kell vallanom, azért sem történhetett meg, meg drága Férjem mindenre képes volt, hogy azonnal előkerüljön a vágyva vágyott étel.



Így volt ez a töltött paprikával is. Nyár közepén. Vidéken. S bár én mindig azt hittem, a töltött paprika tipikus nyári étel, 6-8 óra keresgélés és kérdezősködés után szembesülnöm kellett azzal a rémisztő ténnyel, hogy egyetlen étterem étlapján sem szerepel ez a remek magyar egytálétel.
Férjem kitartóan autózta velem körbe az összes közeli és távoli vendéglőt, mivel semmi mást nem voltam hajlandó enni. Inkább üresen maradt a pocakom. Végülis nem először fordult elő velem akkoriban :)

Ez egy olyan verzió, mely kissé eltér a szokásostól, mivel volt itthon egy kisebb adag, az arab világ ízeinek megfelelően fűszerezett darált hús.
Lányommal készítettem, aki mindig lelkesen segít a konyhában! Sajnos nem minden ételkészítésben tud aktívan részt venni ill. van hogy csak egész kicsi és rövid ideig tartó feladatokat tudok neki adni.
Ám ehhez az ételhez pont az ő csöpp kezeire van szükség, és rendkívül jól együttműködő csapatként ripsz-ropsz el is készítettük.

Amíg én előkészítettem az alapot:



Addig Ő:




Majd:



És már csak türelmesen várni kellett:



Ajánlom szeretettel Anyukáknak a "gyerekes főzéshez"!!

Recept kis átalakításokkal innen:
(6-8 főre)

6 nagyobb tv paprika
50 dkg darált hús
10 deka rizs
1 kis csokor petrezselyem
2 tk római kömény
1/2 tk őrölt szegfűbors
1/4 tk cayenne bors
1 fej vöröshagyma finomra vágva
5 deka vaj
1 l házi paradicsomlé

víz vagy zöldség alaplé
só bors
1 ek cukor
kevés rántás

Száraz serpenyőben kissé megpirítom a római köményt, amíg illatozani kezd. Rádobom a vajat, majd a finomra aprított hagymát és lepirítom. Hozzáadom a rizst, felengedem vízzel és félpuhára főzöm. Lehúzom a tűzről, hozzákeverem a fűszereket, a darált húst és a finomra vágott petrezselymet, sózom, borsozom.
A paprikákat kicsumázom, megmosom, majd megtöltöm a töltelékkel. Nagyobb lábosba teszem, felöntöm annyi vízzel, ami éppen ellepi (zöldség alaplével még jobb) és 15 percig nagy lángon főzöm. Visszaveszem a lángot közepesre, hozzáadom a paradicsomlevet, egy kevés cukrot, sót, borsot. Újabb 15-20 percig főzöm, amíg a paprika és a töltelék puhára fő. Kiszedem a paprikákat, egy picit berántom a mártást. Szűrőn átpasszírozom (vagy nem), és a töltött paprikáva tálalom.

Zseniális :)

Köszönjük Lilafüge!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése