2012. december 10., hétfő

A várakozás második vasárnapja!

Kedves Olvasó!

Mi idén  a Verbum Dei Missziós Testvéri Közösség által szervezett Adventi hétköznapok lelkigyakorlatával próbáljuk készíteni lelkünket Jézus Krisztus fogadására. Mottója: "Úgy szerette Isten a világot"
Ennek a lelkigyakorlatnak ádvent második vasárnapjára vonatkozó részét szeretném Veled megosztani, ezzel lehetőséget adva egy más fajta ádventi készületre.
Amennyiben kedvet kaptál a folytatáshoz, Itt
követheted.



Napi elmélkedéshez:
Mt 1,20-23
Míg [József] ezen töprengett, megjelent neki álmában az Úr angyala, és így szólt
hozzá: „József, Dávid fia, ne félj magadhoz venni feleségedet Máriát, hiszen a benne
fogant élet a Szentlélektől van! Fiút szül, akit Jézusnak nevezel el, mert ő szabadítja
meg népét bűneitől.” Ezek azért történtek, hogy beteljesedjék, amit az Úr a próféta
szavával mondott: Íme a szűz fogan és fiat szül, Emmánuel lesz a neve. Ez azt jelenti:
Velünk az Isten.


A név számunkra egy fontos jelző. Az ember kezdettől fogva nevet adott mindennek,
ami létezik. Ezt olvashatjuk a teremtés könyvében: „Az Úristen megteremtette még a
földből a mező minden állatát, s az ég minden madarát. Az emberhez vezette őket,
hogy lássa, milyen nevet ad nekik. Az lett a nevük, amit az ember adott nekik.” (Ter
2,19). Az ember számára különösképpen fontos a név. Amikor egy pár gyermeket
vár, általában sok időt töltenek azzal, hogy gyermekük számára kiválasszák a
megfelelő nevet. Ezzel együtt nemcsak egy jelzőt adnak neki, amire majd hallgatni
fog, hanem valamilyen módon álmodnak is életével, mi legyen majd belőle, ki lesz
majd ő, hiszen neki az emberiségben különleges helye és szerepe lesz. Így történt ez
Jézussal is. Amikor az angyal megjelent Józsefnek álmában, kinyilatkoztatta neki
Isten titkát, hogy Mária fiút fog szülni, aki a Szentlélektől van. És az angyal
kinyilatkoztatja neki a fiú nevét is: akit Jézusnak nevezel el, és rögtön hozzáfűzi a
magyarázatot: mert ő szabadítja meg népét bűneitől. „Jézus héberül azt jelenti, hogy
`Isten megszabadít'. Az angyali üdvözletkor Gábor angyal adja neki a Jézus nevet,
mely kifejezi, hogy ki ő és mi a küldetése. Mivel "senki nem bocsáthat meg bűnöket,
csak egyedül Isten" (Mk 2,7), Jézusban, az Ő emberré lett örök Fiában Ő az, aki
"megszabadítja népét a bűneitől" (Mt 1,21). Így Jézusban Isten összefoglalja egész
üdvözítő művét, melyet az emberért tesz.”8 Elgondolkodhatok azon, hogy én milyen
nevet kaptam, és vajon miért ezt a nevet kaptam? Mit mond nekem küldetésemről?
Istennek mit jelent az én életem, ha Vele együtt rátekintek a nevemre? „Jézus neve
jelzi, hogy maga Isten Neve van jelen az Ő emberré lett Fiának személyében, aki
emberré lett a bűnök egyetemes és végső megváltására.”9 Ezért Őrá akarunk tekinteni,
mert „nem adatott más név az ég alatt az embereknek, amelyben üdvözülhetnénk.”
(ApCsel 4,12). A kisded Jézusban szemlélhetem azonban saját életem és
megváltásom titkát is. Mit mond élete rólam?

Feladat a mai napra: Ma tudatosan kimondom Jézus nevét. Akár elmondom a Jézus
imát, vagy azzal fejezem be imáimat: „...a mi Urunk Jézus Krisztus által.”
  
Este:Visszatekintés a napra: Mit jelentett számomra a saját nevemmel és Jézus
nevével való elmélkedés? Milyen felismerést adott nekem? Amikor napközben
tudatosan kimondtam Jézus nevét, közelebb kerültem az Úrjézushoz? Hogyan
tapasztaltam közelségét? Esetleg mi okozott nehézséget? Imádságom lezárásaképpen
segítségül hívom Jézus nevét és vele átadom napomat az Atyának a „Miatyánkban”.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése