2014. október 16., csütörtök

Éljünk Zöldségesen!


Egy tipp a mai ebédre/vacsorára, hogy zöldségekből is lehet különlegeset és finomat, nálunk tegnap ez volt a vacsora.

Sütőtökleves mézzel, kakukkfűvel és pirított magokkal - avagy Máté kedvence

A receptet Kifliéslevendula honlapjáról vettem. Nálunk nagyon bevált, minden karácsonykor ezt esszük.
Annyit változtattam rajta, hogy alma helyett körtét raktam bele(mert ez volt csak itthon) és a krumplit meg a narancsot egyszerűen csak kihagytam, mert nem volt kedvem elmenni vásárolni, itt olyan rossz most az idő.
Végül a krumpli nem is kellett bele, mert annyira sűrű volt így is, hogy inkább főzelék lett mint leves. :)
Mascarponet pedig én sosem használok, sima tejfölt, pontosabban créme fraichet teszek bele, mert itt csak azt lehet kapni.
Mindenesetre érdemes kipróbálni az eredeti receptet, valami fenséges!
Köszönöm Kiflieslevendula!

 
 http://www.kiflieslevendula.blogspot.dk/2011/10/oszi-napfeny-tanyerban.html


Medvehagymás spenót pirított kenyérrel és baconkockákkal

Ezt a receptet a nők lapja konyha című számában találtam amit még Anyától kaptam, de ezt is egy kicsit átvariáltam. :)

Hozzávalók 4 személyre:
/elkészítés 30 perc/

50dkg spenót - én friss helyett mirelitet használtam, így is teljesen jó volt
1 csokor medvehagyma - még volt fagyasztva a mélyhűtőben tavaszról
olívaolaj
2 gerezd fokhagyma
só, frissen őrölt bors - és egy kis szerecsendiót is raktam bele
2dl főzőtejszín - creme fraiche/ tejföl
2 evőkanál kukorica keményítő - 1 és fél evk.
15 dkg fekete-erdei sonka - sima bacon szalonna is jó hozzá


  1. Ha friss spenótot használunk, mossuk meg, majd csepegtessük le. A megvehgymát csíkozzuk fel, a spenótot hagyjuk egyben. 
  2. Olívaolajon fonnyasszuk meg a zöldségeket az aprított fokhagymával együtt. Fűszerezzük, öntsük hozzá a tejszínt, majd a kis vízben elkevert keményítőt. Forralva sűrítsük be a főzeléket.
  3. A sonkát kockázzuk apróra, süssük ropogósra kevés olajban, majd keverjük el a főzelékkel. (gy kis pirított kenyérkocka jól illik hozzá:)

valamint a desszert is zöldségből készült
Céklatorta csokival

Tudom egy kicsit bizarrnak hangzik, de tényleg finom! Nem tudom próbáltatok-e már zöldségből készült süteményeket, de amiket én ettem nagyon jók voltak. Például a cukkinis sütemény dióval vagy a répa torta, a répás kókuszos kekszről nem is beszélve!

Az eredeti recept a Nosalty-ról származik, de persze ezt is egy kicsit átvariáltam, ezt szeretném most megosztani veletek:)

Hozzávalók egy 26cm-es tortaformához:

A tésztához:

  • 20 dkg finomliszt
  • 15 dkg cukor/nádcukor
  • 0.5 csomag sütőpor /1 tk.
  • 5 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 3 db tojás
  • 25 dkg cékla
  • 1 dl olaj 
  • fél dl olvasztott margarin 
 http://www.nosalty.hu/recept/ceklatorta-csokival 

Csokimáz:
  • 1.25 dl habtejszín
  • 5 dkg étcsokoládé
  • 5 dkg tej csokoládé  - az eredeti receptben csak étcsokoládé szerepel, de szerintem úgy nagyon tömény. A sütemény egyébként sem túl édes, így nyugodtan elbírja a tejcsokit.
  1. A folyékony hozzávalókat a sült céklához adjuk, majd összeturmixoljuk.
  2. A száraz hozzávalókat összekeverjük, majd átszitálva a céklás turmixhoz keverjük. 
  3. Kivajazott tortaformában 180 fokon tűpróbáig sütjük. Ez kb. 30 perc. Vigyázzatok mert ha tovább sütitek kiszáradhat. 
  4. A habtejszínt forrásig melegítjük, majd megolvasztjuk benne a csokoládét és a kihűlt tortalapra csorgatjuk.
Jó étvágyat!

Ölel benneteket,
Tavasz

3 megjegyzés:

  1. Tavasz! Még egy infó a leveshez, ami fontos lehet: ne akácmézzel készítsétek, hanem vegyes virágmézzel! Óriási a különbség, teljesen más, karakteresebb ízvilág. Én már ezerféleképpen kipróbáltam, és ez a kulcs a tökéletes sütőtökleveshez!

    VálaszTörlés
  2. A céklás süti pedig felkeltette az érdeklődésemet! Mindenképp kipróbálom:) Odavagyunk a cékláért!!!

    VálaszTörlés
  3. Igen már én is tapasztaltam úgy hogy csak azt használom. :) A céklás sütin pedig nem is nagyon érezni, hogy cékla van benne, így a gyerekek is szeretni fogják. Lehet, hogy legközelebb több céklát rakok bele, szerintem elbírná. Jó sütögetést!

    VálaszTörlés